Audi va participa în Formula 1: de ce mașina sa este specială
Audi se va alătura curselor de F1 cu o mașină alimentată cu combustibil sintetic și va decide cu ce echipă să se asocieze până la sfârșitul anului.
Audi se va alătura Formula 1 începând cu 2026, deoarece marca Volkswagen Group pariază că își poate consolida afacerea concurând în popularul circuit de curse.
Cursele de F1 intenționează să treacă la mașinile care funcționează cu combustibil sintetic din 2026, ca parte a unui plan de a deveni neutru în carbon până la sfârșitul deceniului.
Noile reguli vor aduce o mai mare electrificare și utilizarea combustibilului durabil avansat, producătorii de unități de alimentare fiind, de asemenea, supuși unui plafon de cost din sezonul viitor.
„Am decis să fim un producător de mașini complet electrice, iar Formula 1 a schimbat regulile într-un mod în care să putem intra”, a declarat reporterilor CEO-ul Audi Markus Duesmann, care a fost anterior implicat în Formula 1 cu BMW, când deținea Sauber.
Adam Baker, un veteran al sporturilor cu motor și fost angajat al organismului de conducere FIA al Formula 1, va fi CEO al proiectului Audi F1.
Operațiunile de propulsie ale Audi vor avea sediul în Neuburg an der Donau, lângă sediul producătorului auto din Ingolstadt, Germania, fiind fondată o subsidiară separată Audi Sport pentru proiect.
Formula 1 se schimbă
Audi a purtat discuții cu grupul elvețian Sauber, a cărui echipă concurează sub numele Alfa Romeo, potrivit rapoartelor Reuters și alte mass-media.
Aston Martin și Williams, care folosesc ambele motoare Mercedes, și-au exprimat, de asemenea, interesul de a se asocia cu Audi.
Audi a câștigat cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans de 13 ori înainte de a renunța în 2017, iar marca are un pedigree care datează de la cursele de mare premiu de dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial ca Auto Union.
Acesta va continua să concureze în Raliul Dakar anual, desfășurat în Arabia Saudită, cu un prototip electric, precum și curse de clienți cu mașini GT.
Audi nu a dat nicio cifră cu privire la costurile implicate de intrarea în Formula 1 sau cât a fost rezervat, dar a spus că nu trebuie să facă bani cu angajamentul.
„Vom cheltui la fel de mulți bani cât am cheltuit pentru celelalte serii de curse înainte, așa că pentru noi nu este o cheltuială suplimentară”, a spus Duesmann, care a spus că planul este pentru un angajament pe termen foarte lung.
„Există o mare probabilitate de a avea un grup motopropulsor Audi într-o mașină existentă”, a adăugat el când a fost presat despre viitorul partener. „Nu vom înființa o echipă complet nouă. Este mult mai bine dacă începeți cu o mașină existentă.”
Duesmann a spus că planul va fi „foarte competitiv” în primii trei ani.
Porsche, o altă marcă a Grupului VW, este de asemenea așteptată să intre în Formula 1 în 2026, în parteneriat cu actualii lideri ai campionatului Red Bull.